مانیتور سالن کنفرانس

امروزه داشتن یک سالن کنفرانس مجهز برای تبادل اطلاعات و برقراری ارتباط صوتی و تصویری تبدیل به نیاز جدی برای شرکت ها شده است. یکی از تجهیزات ضروری سالن کنفرانس، مانیتور است. مانیتور سالن کنفرانس به صفحه نمایشی گفته می‌شود که برای ارائه گزارش ها و اطلاعات بر روی میز جلسات اتاق کنفرانس قرار می‌گیرد و حاضرین در جلسه می توانند مطالب گوناگون را روی آن مشاهده کنند. وقتی شما از مانیتور در اتاق کنفرانس کمک بگیرید، مدیریت جلسه راحت تر خواهد شد و از طرفی شرکت کنندگان از حضور در جلسه احساس خستگی نخواهند کرد چرا که اطلاعات مهمی که در صحبت های سخنران وجود دارد، بر روی مانیتور مقابل آنها هم قابل مشاهده است. برای اینکه یک مانیتور سالن کنفرانس با کیفیت داشته باشید باید موارد مختلفی را مورد نظر قرار دهید. مثلاً در انتخاب مانیتور شما باید به محیط سالن دقت کنید و بر اساس آن طراحی و تعداد مانیتور ها را سفارش دهید. مانیتور سالن کنفرانس از نظر ظاهری در سه دسته طراحی می شود. مانیتور آسانسوری ، مانیتور لپ تاپی مانیتور ثابت انواع مختلف مانیتور کنفرانس هستند. مانیتور ثابت، در یک مکان خاص روی میز قرار داده می‌شود و توسط یک پایه فیکس می گردد. اما دو مانیتور دیگر پیچیدگی های بیشتری دارند که در ادامه در مورد آنها صحبت می‌کنیم.

مانیتور سالن کنفرانس
مانیتور سالن کنفرانس

مانیتور آسانسوری چگونه است؟

یکی از مهمترین انواع مانیتور سالن جلسات ، مانیتور های آسانسوری هستند. این مانیتورها بر اساس مکانیزم جمع شونده طراحی شده‌اند. از مانیتور آسانسوری یا لیفت در سالن های کنفرانس و جلسات، مراکز آموزشی و پژوهشی و هتل ها و مراکز اقامتی استفاده می شود. این مانیتور ها ویژگی های مختلفی هم دارند که آنها را با هم بررسی می کنیم:

• اولین ویژگی مهم این مانیتور سالن کنفرانس نصب و کاربری آسان آن است. طراحی این مانیتورها به گونه ای است که به آسانی می‌توان آنها را با استفاده از بالابر از روی میز حذف کرد و فضای بیشتری در اختیار کاربر قرار داد.

• مانیتور آسانسوری، به افزایش تمرکز افراد شرکت کننده در جلسه کمک می کند. در واقع این مانیتور کمک می کند، افراد به محتوایی که در جلسه ارائه می‌شود بیشتر توجه کنند و اطلاعات لازم را در مورد آن کسب نمایند.

• شما طراحی مانیتورها را می توانید سفارش سازی کنید. یعنی از شرکت تولیدکننده بخواهید متناسب با ابعاد و هدف شما محصول را طراحی کرده و در اختیارتان قرار دهد.

• معمولاً مانیتور آسانسوری به دلیل این که از تکنولوژی حفاظ ضد آب در اجزای الکترونیکی آن استفاده می‌شود، امنیت بیشتری در مقایسه با دیگر مانیتور های سالن کنفرانس دارد. وجود این حفاظ خطرات ناشی از نوسان برق را را به حداقل رسانده و در صورتی که آسانسور مانیتور با مشکل مواجه شود، مانع از سقوط مانیتور می گردد.

• مانیتور های آسانسوری، کیفیت بسیار خوبی هم دارند. اگر شما آنها را به دفعات پیاپی و طولانی باز و بسته کنید، عملکرد مانیتور هیچ تغییری نمی کند. در واقع مشکلاتی مثل طولانی شدن زمان باز و بسته شدن یا تولید صدا هنگام این عمل را تجربه نخواهید کرد. برخی مانیتورهای سالن کنفرانس به دلیل این که دچار این مشکلات هستند، اختلالات زیادی در روند برگزاری مراسمات و جلسات به وجود می‌آورند.

مانیتور سالن کنفرانس
مانیتور سالن کنفرانس

آشنایی با مانیتور لپ تاپی سالن جلسات

یکی دیگر از انواع مانیتور سالن کنفرانس، مانیتور لپ تاپی یا همان مانیتور تاشو است. این مانیتور ها همانگونه که از نام آنها پیداست، مانند لپ تاپ قابلیت باز و بسته شدن دارند. اختیار باز و بسته کردن این مانیتورها به شرکت کنندگان در جلسه واگذار می شود. همانند مانیتور آسانسوری، مانیتور تاشو هم مزیت و ویژگی هایی دارد. آنها را با هم بررسی می کنیم:

• اولین مزیت مهم استفاده از مانیتور سالن کنفرانس لپ تاپی، کوتاه بودن ارتفاع آن است. طبیعتاً در یک جلسه مهم علاوه بر اینکه افراد احتیاج دارند از اطلاعات یکدیگر استفاده کنند، نیاز به صحبت رودررو و مذاکره هم دارند. ارتفاع پایین این مانیتور به شرکت کنندگان در جلسه کمک می کند بدون نیاز به حرکت دادن آن، رو در رو با هم صحبت کنند.

• مانیتور لپ تاپی هیچ کابل مزاحمی ندارد و به همین دلیل سبب آزار و اذیت کاربران می شود و آنها به آسانی می‌توانند از این مانیتور استفاده کنند. البته نبود کابل مزاحم به این معنا نیست که این سیستم ها ورودی نداشته باشند. ورودی های مختلفی مثل HDMI و VGA در این مانیتور های کنفرانس وجود دارد.

• معمولاً کنترلر این مانیتور ها به صورت جداگانه تعبیه می شود. قرار گرفتن کنترلر مانیتورها به صورت جدا به روزرسانی آن ها را آسان تر می کند چراکه برای به روزرسانی تعویض کنترلر کفایت می‌کند. ضمنا دقت داشته باشید که حمل و نقل این مانیتور های کنفرانسی بسیار آسان تر از دیگر مانیتور ها است.

مانیتور سالن کنفرانس
مانیتور سالن کنفرانس

کدام مانیتور سالن کنفرانس را خریداری کنیم؟

تا اینجا انواع مختلف مانیتور سالن جلسه از قبیل مانیتور آسانسوری یا مانیتور لپ تاپی را با هم بررسی کردیم. شاید اکنون این سوال در ذهن شما هم ایجاد شده باشد که کدام یک از این مانیتور ها می توانند نیاز سالن شما را برآورده کنند. طبیعتاً به طور کلی نمی توان یک مانیتور را نسبت به بقیه کاملاً برتری داد. بستگی به فضا و شرایطی که مد نظر شما قرار دارد و همچنین سایر ابزار موجود در سالن کنفرانس شما باید بهترین مانیتور را انتخاب کنید. مثلاً اگر قرار باشد شما در سالن کنفرانس خودتان یک مانیتور با کیفیت قرار دهید حتماً باید برای آن یک دوربین سالن کنفرانس مجهز و مدرن خریداری کنید. مانیتور فقط نشان دهنده تصویر است و تاثیر زیادی در کیفیت و وضوح آن ندارد. پیشنهاد می کنیم برای اینکه بهترین مانیتور سالن کنفرانس را انتخاب کنید حتماً از نظر کارشناسان استفاده نمایید. آنها راحت تر می توانند تشخیص دهند بنا به شرایط شما کدام سیستم مناسب تر است.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و همچنین نصب و مشاوره خرید با تکباند در تماس باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!