کابل باند میکروفن

یکی از مهمترین تجهیزاتی که برای راه اندازی سیستم پیجینگ و سیستم صوت مورد نیاز است کابل باند می باشد. قیمت کابل باند و کابل میکروفن به نوع کابل بستگی دارد. در واقع شما باید به خوبی بدانید که هر یک از کابل های باند با یکدیگر متفاوت هستند و قیمت خریداری شان نیز با یکدیگر متفاوت می باشد. قیمت کابل میکروفون هم بستگی به نوع کابل دارد که شما زمان خرید کابل میکروفون باید به خوبی این مسئله را در نظر بگیرید. انتخاب کردن کابل مناسب برای سیستم های پیجینگ و سیستم صوت اجرای زنده در برخی از مواقع دشوار است. به طور کلی شما برای اینکه کیفیت صدا را به حداکثر برسانید و نویز درون صدا را کاهش دهید باید بدانید که کدام یک از کابل ها برای کاربرد مدنظرتان مناسب است.

کابل هایی که روی سیستم های پیجینگ و سیستم صوت مورد استفاده قرار می گیرند متنوع می باشند و هر یک از آنها دارای قیمت خریداری متفاوتی هستند. شما برای اینکه قیمت کابل باند و قیمت کابل میکروفون را مورد بررسی قرار دهید بهتر است که روزانه قیمت مدل های متنوع آنها را مشاهده کنید. کابل‌های بالانس یا غیر بالانس از جمله مهمترین کابل هایی هستند که روی سیستم های صوتی نصب می شوند. سیگنال های الکتریکی کابل‌ های بالانس از سه نوع سیم عبور می کنند تا سیگنال مناسبی را به سیستم ارائه دهند. هر نوع نویزی که در طول مسیر دریافت می ‌کنند را از بین می ‌برند. دستگاه گیرنده سیگنال را وارونه می کند و دو نمونه سیگنال را به صورت قطبی به یکدیگر برمی گرداند. همین مسئله موجب می گردد که نویز مشترک خارج شده و حذف گردد.

کانکتور کابل و قیمت کابل باند

شما باید به خوبی بدانید که کانکتورهای نصب شده روی کابل باند، قیمت کابل باند را تعغیر می دهد . همچنین این کانکتورها کارایی شان با یکدیگر فرق می کند. برخی از مهمترین کارایی و ویژگی های آنها را در ادامه معرفی می کنیم.

قیمت کابل میکروفون و قیمت کابل باند
قیمت کابل میکروفون و قیمت کابل باند

1. فیش تی آر اس TRS

این نمونه از کانکتور ها شبیه به یک فیش استاندارد هستند که یک حلقه اضافی روی محور آنها نصب شده است. این کابل ها دو رسانا می باشند و یک اتصال شان به زمین انجام خواهد شد. به طور معمول از آنها برای اتصال انواع تجهیزات بالانس و یا برای انتقال دادن سیگنال ‌های مونو راست و مونو چاپ استفاده می‌ کنند. کابل های دو به یک درون این کانکتور مشاهده می کنید که از آنها برای جک ورودی میکسر بهره‌ برداری می ‌نمایند. درون هر یک از کانکتور ها سیگنال به وسیله یک سیم به بیرون ارسال می گردد و از طریق سیم یک بار دیگر باز خواهد گشت.

کانکتور TRS
کانکتور TRS

2. کانکتور ایکس ال آر XLR

این نمونه از کانکتور دارای سه پین است که سه پین آنها مثبت، منفی و زمین می باشد. از این کانکتور برای انتقال دادن سیگنال‌ های میکروفون و همچنین سیگنال‌ های بالانس استفاده می‌ کنند. در حوزه پخش صدا به طور معمول این کابل ها برای متصل کردن میکروفون به میکسر و همچنین متصل سازی خروجی های متنوع به اسپیکر هایی که بسیار بزرگ هستند استفاده می کنند. از دیگر کاربردهای فیش XLR اتصال میکسر صدا به پاور آمپلی فایر است.

کانکتور XLR
کانکتور XLR

3. کانکتور تی اس TS

این نمونه کانکتور برای دو سیم رسانا و همچنین عملکرد غیر بالانس تولید و طراحی شده اند. یک حلقه عایق روی این کانکتور وجود دارد که نوک و غلاف را از یکدیگر جدا می سازد. نوک آن را به عنوان hot می شناسند و حامل سیگنال نامیده می ‌شود. در صورتی که شما باید بدانید غلاف روی زمین نصب می گردد .این نمونه کابل های کانکتور بیشتر به عنوان کابل های لاین یا گیتار معرفی می ‌شوند.

4. کانکتور آر سی ای RCA

این نمونه کانکتور های صوتی استفاده زیادی برای تجهیزات استریو دارند. به طور معمول در ورودی سی دی ها و نوارها شما می توانید این نمونه کانکتور را مشاهده کنید. در حوزه صدای دیجیتال و همچنین برای وصل کردن اتصالات متنوع این کانکتور مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مهمترین ویژگی ‌های کانکتور مورد نظر محکم بودن آن می باشد. برای متصل کردن آمپلی فایر هایی که بسیار قدرتمند هستند از این کانکتور استفاده می کنند.

5. اسپیکون SPEAKON

این نمونه کانکتور به دلیل قابلیت قفل شدن به طور معمول به اتصالاتی که قدرت مند می باشند نصب می گردد. از آنجایی که هرگز شما نباید از یک کابل برای متصل کردن آمپلی فایر به اسپیکر استفاده نمایید بهتر است که این نمونه کانکتور قدرتمند را نصب کنید.

6. فیش موزی

یکی دیگر از کانکتور های الکتریکی فیش موزی می باشد. این کانکتور برای اتصال سیم های صوتی به سیم های دیگر نقاط که در قسمت پشت آمپلی فایر هستند مورد استفاده قرار می گیرد. این نمونه کانکتور به طور معمول در قسمت پشت آمپلی فایرهای قدرتمند مشاهده می‌ شود. انتهای سیم با استفاده از یک پیچ به آمپلی فایر نصب می گردد تا صدا را با بهترین کیفیت به باندها برساند

 

پس دقت داشته باشید علاوه بر کیفیت کابل میکروفون و کابل باند نوع کانکتور اتصالی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و در انتقال سیگنال بسیار حائز اهمیت است. برای اینکه با بهترین قیمت کابل میکروفون و باند را خریداری کنید بهتر است که از نمایندگی فروش آنها را خریداری نمایید.

جهت مشاوره و دریافت قیمت کابل میکروفون و سایر کابل ها با تک باند در ارتباط باشید 44092836 021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!