از سیستم پیجینگ به منظور پخش صدا در مکان‌های عمومی‌ای مثل بیمارستان‌ها، پارک‌ها، مراکز خرید و… استفاده می‌شود. این سیستم به دو دسته آنالوگ یا سنتی و تحت شبکه تقسیم می‌شود.

سیستم پیجینگ سنتی یا آنالوگ

در سیستم پیجینگ سنتی از بلندگو‌های ستونی، شیپوری و سقفی استفاده می‌کنند. این بلندگوها به وسیله کابل‌های مسی به آمپلی‌فایر وصل می‌شوند. آمپلی‌فایر در سیستم آنالوگ صدا را تقویت می‌کند و بلندگوها را از هم تفکیک می‌نماید. بدین‌گونه که هر کدام از طبقات یا بخش‌ها این امکان را دارند که به وسیله یک زون جدا تفکیک شده و به طور جداگانه صدا در آن‌ها پخش شود. در سیستم پیجینگ آنالوگ حداکثر ۱۰ زون وجود دارد. آمپلی‌فایرهای سیستم آنالوگ با توان‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شوند که بسته به توان بلندگوها انتخاب می‌گردد.

سیستم پیجینگ تحت شبکه

سیستم پیجینگ تحت شبکه مانند سیستم آنالوگ عمل می‌کند. تفاوت این سیستم با سیستم سنتی این است که کابل‌کشی شبکه جایگزین کابل مسی در سیستم سنتی شده است. بلندگوهای سیستم تحت شبکه، آمپلی‌فایر داخلی دارند. فرض کنید شما در گذشته کابل‌کشی آنالوگ را انجام داده‌اید و بلندگوی آنالوگ دارید. حالا تصمیم گرفته‌اید که سیستم پیجینگ سنتی یا آنالوگ خود را به سیستم پیجینگ تحت شبکه تبدیل کنید. با تهیه آمپلی‌فایرهای تحت شبکه می‌توانید بلندگوهای خود را به سیستم IP وصل نمایید.

تفاوت دیگر سیستم تحت شبکه با سیستم سنتی در این است که قیمت بلندگوهای آن از بلندگوهای آنالوگ گران‌تر بوده، با این‌حال به‌صرفه‌تر است! همان‌طور که اشاره شد کابل‌کشی سیستم آنالوگ مسی است. با توجه به قیمت مس و هزینه مراقبت از کابل‌کشی آنالوگ، استفاده از سیستم پیجینگ تحت شبکه هزینه کمتری خواهد داشت.

ابزارهای سیستم پیجینگ تحت شبکه

سیستم پیجینگ تحت شبکه از ابزارهای مختلفی تشکیل می‌شود که هر کدام وظیفه‌ای را بر عهده دارند. در ادامه این ابزارها را شرح خواهیم داد.

بلندگوها

بلندگوهای سیستم پیجینگ تحت شبکه یک برد الکترونیکی دارند که شرایط ارسال و دریافت صدا را روی بستر شبکه به وجود می‌آورد. انواع بلندگوهای سیستم پیجینگ عبارتند از: بلندگوی سقفی، بلندگوی ستونی، بلندگوی شیپوری.

بلندگوی سقفی: این بلندگوها بیشتر در اماکنی استفاده می‌شوند که ارتفاع سقف بیش از سه متر باشد.

بلندگوی ستونی: در مکان‌هایی که وسعت زیادی دارند و ازدحام جمعیت نیز در آن‌ها بالا است از بلندگوهای ستونی استفاده می‌شود.

بلندگوی شیپوری: این بلندگوها در مکان‌های باز و دارای نویز زیاد استفاده می‌گردند.

آمپلی‌فایرها

آمپلی‌فایرهای تحت شبکه، بلندگوهای معمولی را به هم متصل می‌کنند. این آمپلی‌فایرها بیشتر در مکان‌هایی که کابل‌کشی شبکه ندارند، استفاده می‌شوند و مدیریت آن‌ها از طریق وب است.

تبدیل آمپلی‌فایر آنالوگ به آمپلی‌فایر تحت شبکه: همان‌طور که اشاره شد، گاهی اوقات شرکت‌ها ابتدا از آمپلی‌فایرهای آنالوگ استفاده کرده و پس از مدتی تصمیم به استفاده از سیستم پیجینگ تحت شبکه می‌گیرند. اگر عمر آمپلی‌فایرهای آنالوگ آن‌ها زیاد نباشد، با استفاده از مبدل می‌توان کاربری آن را تغییر داد.

اینترکام

اینترکام ابزاری است که جزو نقاط پایانی سیستم محسوب می‌شود و یک کلید فراخوان دارد. از طریق این دکمه می‌توان مجموعه‌ای از داخلی‌ها را فراخوانی کرد. از اینترکام در ارسال فرمان به سیستم روشنایی، سیستم اتفاء حریق، باز نمودن درها و… استفاده می‌شود.

مزیت‌های سیستم پیجینگ تحت شبکه

مدیریت پیجینگ در سیستم تحت شبکه بسیار آسان‌تر از سیستم آنالوگ است. در عین حال کابل‌کشی در سیستم تحت شبکه کاهش یافته و امکان اتصال به خطوط تلفن شهری را پیدا کرده است. همچنین استفاده از تلفن‌های رومیزی به عنوان پیجر و اتصال از طریق وب سرویس به سامانه‌های نرم‌افزاری از دیگر مزایای سیستم پیجینگ تحت شبکه است.

پروژه سیستم پیجینگ

خرید و نصب سیستم پیجینگ نیازمند اطلاعات کافی و شناخت کامل سیستم‌های موجود در بازار است. شرکت تک‌باند تاریخچه‌ای درخشان در ارائه انواع خدمات سیستم پیجینگ به شرکت‌های بزرگ و کوچک ایرانی و غیر ایرانی داشته و همواره می‌کوشد تا بهترین‌ها را به مشتریان خود عرضه کند. برای انتخاب سیستم پیجینگ مناسب سازمانتان می‌توانید با مشاوران شرکت تک‌باند تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!