سیستم صوتی تصویری کنفرانس

رشد تکنولوژی سبب شده تا نیازهای انسان هم گسترده تر شود و برخلاف گذشته نیاز های بیشتری به زندگی او اضافه گردد. ادارات و شرکتهای دولتی یا خصوصی در گذشته برای برگزاری جلسات و همایش های خود صرفاً به یک مکان مناسب، تعدادی صندلی و یک سیستم صوت با کیفیت احتیاج داشته‌اند. اما با گسترش تکنولوژی و مدرن شدن مدیریت در جهان، امروزه برای برگزاری جلسات و همایش ها نیاز به سیستم کنفرانس به شدت احساس می شود. سیستم کنفرانس در حقیقت مجموعه‌ای از تجهیزات صوتی و تصویری است که برای برگزاری همایش ها و جلسات مورد نیاز می باشد. البته وجود این سیستم صرفاً برای این نیست که ادارات ظاهر جذابی داشته باشند. این سیستم می‌تواند در مدیریت بهتر همایش ها و جلسات مهم نقش تاثیرگذاری داشته باشد. سیستم صوتی تصویری کنفرانس معمولاً در انواع مختلفی تولید می شود.جهت انتخاب و خرید سیستم کنفرانس تا انتهای این مقاله با ما باشید .

برخی از این سیستم ها تجهیزاتی دارند که صرفاً برای برگزاری جلسات اداری کاربرد دارند و طبیعتاً مناسب سازمان‌ها و ادارات می‌باشند. اما تجهیزات برخی دیگر از این سیستم ها برای برگزاری مراسمات در ابعاد بزرگتر مثل همایشها یا سمینارها مناسب می‌باشد. اینگونه سیستم های کنفرانس علاوه بر اینکه در ادارات می توانند مورد استفاده واقع شوند، در سالن های آمفی تئاتر و اجتماعات هم کاربرد دارند. تقریباً از نام سیستم صوتی تصویری کنفرانس می توان دریافت که اجزای موجود در این سیستم چه مواردی هستند. در حالت کلی تجهیزاتی که در یک سیستم کنفرانس مورد استفاده قرار می گیرند به سه دسته سیستم صوت سالن جلسات، تجهیزات تصویری و سیستم نورپردازی تقسیم می شوند. البته نکته جالب این است که در میان تمام این تجهیزات مهم ترین و اصلی ترین جزء برای با کیفیت بودن یک سیستم کنفرانس، میکروفون آن است. دلیل آن هم کاملا مشخص است. اگر میکروفون کیفیت خوبی نداشته باشد نمی تواند صدا را در تمام سال به خوبی پخش کند و کیفیت جلسه پایین می آید. در ادامه بیشتر در مورد تجهیزات سیستم کنفرانس صوتی و تصویری صحبت خواهیم کرد.

سیستم صوتی تصویری کنفرانس
سیستم صوتی تصویری کنفرانس

سیستم صوتی تصویری کنفرانس چه ویژگی هایی دارد؟

سیستم صوتی تصویری کنفرانس به دو دسته کلی آنالوگ و دیجیتال تقسیم می شود که طبیعتاً از سیستم های دیجیتال مدرن تر هستند. این سیستم ها کاربرد ها و ویژگی های گوناگونی دارند. مهم ترین ویژگی های این سیستم ها را در ادامه با هم بررسی می کنیم:

  • مدیریت رویدادها: استفاده از سیستم صوتی تصویری کنفرانس کمک می‌کند تا مدیر جلسه راحت‌تر بتواند نظم را در جلسه یا همایش برقرار کند. به ویژه در جلسات، او با کنترل میکروفون ها به خوبی می تواند میزان صحبت هر نفر را مشخص کند و مانع از صحبت اضافی اشخاص شود.
  • استفاده بهینه از زمان: یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های خرید سیستم کنفرانس صرفه جویی در زمان است. شما با استفاده از این سیستم ها می توانید جلسات با زمان محدود را به بهترین شکل برگزار کنید. در واقع این سیستم ها کمک می کنند تا زمان بندی از پیش تعیین شده برنامه ها به بهترین شکل رقم بخورد و نیاز به صرف زمان اضافی برای برگزاری همایش و جلسات نباشد.
  • قابلیت رای گیری سیستم کنفرانس : یکی از مهم ترین قابلیت های سیستم صوتی تصویری کنفرانس قابلیت رای گیری آن است. در بسیاری از همایش ها و جلسات به ویژه جلسات علمی و سیاسی نیاز به رای گیری وجود دارد. طبیعتا وقتی یک سیستم مدرن در جلسات وجود داشته باشد به صورت الکترونیکی رای گیری انجام می گردد که این شیوه در مقایسه با رای‌گیری سنتی هم زمان کمتری مصرف می کند و هم افراد راحت تر انتخاب خودشان را انجام می دهند.
سیستم رای گیری کنفرانس
سیستم رای گیری کنفرانس

 

  • مناسب جلسات بین المللی: در همایش ها و جلسات بین المللی که برگزار ‌می‌شود استفاده از سیستم صوت سالن جلسات اهمیت بسیار زیادی دارد. این سیستم ها کمک می کنند تا ترجمه صحبتهای سخنران به زبانهای مختلف برای شرکت‌کنندگان به صورت آنلاین در دسترس باشد.
  • مستند سازی: این قابلیت به ویژه برای جلسات اداری مهم به شدت کاربردی و تاثیر گذار است. اسنادی که در جلسات ارائه می‌گردد یا اطلاعاتی که در اختیار افراد قرار می‌گیرد برای بسیاری از افراد حاضر در جلسات اهمیت دارد. با استفاده از سیستم صوتی تصویری کنفرانس امکان ثبت اطلاعات گفته شده در جلسات هم به صورت تصویری و هم به صورت صوتی وجود دارد و این اطلاعات در اختیار افراد قرار می‌گیرد.
دستگاه رکوردر مستند سازی
دستگاه رکوردر مستند سازی

در خرید سیستم صوتی تصویری کنفرانس چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهیم؟

برای اینکه بهترین سیستم صوتی تصویری کنفرانس را خریداری کنید باید به فاکتورهای مختلفی دقت داشته باشید. اولین نکته‌ای که در خرید سیستم صوتی تصویری باید به آن توجه کنید، کیفیت صدا و تصویر است. در این زمینه شما باید روی کیفیت دوربین و میکروفون ها دقت بیشتری داشته باشید چرا که آنها تاثیر زیادی در برگزاری مناسب جلسات دارند. حتماً به برند و کیفیت سیستم کنفرانس توجه کنید. طبیعتاً برند های معتبر که محصولات با کیفیت تولید می کنند قیمت بالاتری هم برای محصولات خودشان در نظر می‌گیرند. زیاد روی قیمت حساسیت نداشته باشید چرا که یک سیستم کنفرانس قرار است سالها توسط شما مورد استفاده قرار گیرد و مهم کیفیت آن است.

بررسی کنید سیستم کنفرانس شما چه امکاناتی دارد و حتماً سیستمی را خریداری کنید که بالاترین سطح امکانات را داشته باشد. یکی از بزرگترین مشکلاتی که معمولاً سیستم های صوت جلسات در گذشته داشته اند، نویز بد موقعی آنها بوده است. حتماً سعی کنید در خرید سیستم روی ضد نویز بودن آن دقت کامل را به خرج دهید. بهتر است سیستمی را خریداری کنید که از نظر طراحی با محیط محل برگزاری مراسمات بیشترین هماهنگی را داشته باشد. یکی از بهترین سیستم کنفرانس ها که در برابر نویز بسیار مقاوم است برند JTR مدل JCU501 است.

مبدل ارتباطی که در مدل سیستم های کنفرانس JTR JCU-501 قرار می گیرد ، علاوه بر حذف کامل نویز کیفیت صوت را نیز افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!