رک صوتی

شاید شما هم تا کنون نام رک را شنیده باشید. رک صوتی یا رک سرور، محصولات متفاوتی هستند که کاربرد های یکسانی دارند. شاید این تعریف در ابتدا کمی نامفهوم و گیج کننده به نظر برسد ولی، در ادامه کاملا متوجه منظور ما خواهید شد. رک های صوتی می توانند برای نگهداری انواع مختلف لوازم صوتی همچون اسپیکر ها و بلندگو ها کاربرد داشته باشند. رک یک محفظه است. شما می توانید ابزار ها و اجزای مختلفی را درون این محفظه قرار دهید. شما می توانید از رک ها در دو موقعیت مختلف استفاده کنید. رک های سرور برای نگهداری اجزای سرور همچون روترها و سویچ ها و … هستند. ولی رک های صوتی کاربرد دیگری خواهند داشت. این محصولات نه تنها قدرت بالایی دارند، بلکه می توانند برای نگهداری همه اجزای صورت کاربرد داشته باشند. انواع مختلفی هم از این محصول در بازار موجود است. از جمله این انواع می توان به رک صوتی پیجینگ و رک صوتی معمولی اشاره کرد. در صورتی که شما هم قصد خرید انواع رک به خصوص خرید رک های صوتی را دارید، حتما باید به یک سری نکات و ویژگی های خاص برای قیمت رک صوتی توجه داشته باشید تا مشکل خاصی برای شما به عنوان کاربر به وجود نیاید.

رک صوتی
رک صوتی

مدل های مختلف رک

همانطور که در قسمت های قبل تر هم به این مسئله به شدت مهم اشاره کردیم، رک های صوتی می توانند در دسته بندی ها و مدل بندی های مختلفی به فروش برسند. تعداد یونیت ها، بر روی اندازه این محصولات تاثیر گذار هستند. هرچه تعداد یونیت بیشتر شود، ابعاد رک بیشتر شده و در نهایت قیمت آن هم افزایش پیدا می کند. شما می توانید رک های 6 یونیت تا 48 یونیت را بسته به نیاز های خود تهیه کنید.

رک ها در دو مدل بندی و دسته بندی اصلی در بازار به فروش می رسند. مدل های دیواری می توانند در ارتفاع های مخصوص همچون 5 تا 9 یونیت طراحی شوند. البته، شما می توانید مدل های دیگر را نیز با خیال راحت طراحی نمایید. اگر شما با یونیت آشنایی ندارید، باید بگوییم که یونیت واحد سنجش ارتفاع رک پیجینگ است و می تواند معادل 5.4 میلی متر باشد. عمل به کار رفته در ساخت رک متفاوت است. یعنی همه رک عمق یکسانی ندارند. شما باید بسته به نیاز های خود و محاسباتی که از قبل انجام داده اید خرید خود را ثبت کنید.

رک صوتی
رک صوتی فلزی بزرگ

رک ایستاده دیگر مدل خاص از انواع رک به حساب می آید که می تواند محبوبیت بالایی هم در میان مردم کشور ما به دست آورده باشد. رک های ایستاده یک سری ابزار و لوازم خاص را به صورت پیشفرض درون خود جای داده اند. مثلا، این محصولات معمولا 1 عدد فن، 4 عدد چرخ و 4 عدد پایه ثابت دارند. همچنین، اکثر شرکت های تولید کننده یک بسته پیچ و مهره را به صورت دیفالت درون این محصول قوی قرار می دهند.

قیمت رک صوتی

قیمت نهایی که شما باید برای خرید و استفاده از انواع رک صوتی پرداخت کنید، می تواند تحت تاثیر یک سری عامل و فاکتور خاص کم و زیاد شود. هر کدام از این عوامل بر روی قیمت نهایی رک یک سری تاثیرات خاص می گذارند. مبحث یونیت را در قسمت های قبل تر معرفی کردیم. یونیت یکی از همین عوامل به شدت مهم به حساب می آید که تاثیرات خیلی زیادی را بر روی قیمت نهایی انواع رک می گذارد.
دیگر عامل مهم و موثر بر روی قیمت رک صوتی جنس بدنه و کیفیت ساخت است. هرچه کیفیت ساخت و جنس بدنه محصول مورد نظر شما بیشتر شود، قیمت نهایی هم افزایش پیدا می کند. البته، شما باید به این مسئله مهم هم توجه داشته باشید که برند سازنده خیلی تاثیرات زیادی بر روی این محصولات نمی گذارد. مگر اینکه در ساخت این انواع رک صوتی پیجینگ از یک سری مواد اولیه و ابزار های خاص استفاده کرده باشد.

بودجه خرید رک صوتی، مهم ترین عاملی است که شما باید به آن توجه داشته باشید. معمولا بودجه خرید سیستم صوتی یا سیستم پیجینگ، بین قطعات مختلف همچون آمپلی فایر، اسپیکر ها، باند ها و … تقسیم می شود. شما باید مبلغ مناسبی را برای رک کنار بگذارید. چرا که رک امنیت همه این وسایل را تضمین می کند. در صورتی که رک مورد نظر شما قدرت بالایی نداشته باشد، می تواند تحت فشار نسبتا زیاد آسیب ببیند و همه وسایل را به طور کامل خراب کند. همچنین، به این نکته هم توجه کنید که قیمت نشان دهنده کیفیت نیست.

آموزش نصب رک صوتی پیجینگ

برای نصب رک صوتی، هیچ فرمول و قانون خاصی وجود ندارد. همه چیز بستگی به اجزای شما و نوع رک مورد نظر دارد. معمولا رک ها چند حفره برای نصب فن های مختلف و چند قسمت برای وارد کردن و خارج کردن کابل دارند. در نتیجه، شما باید بسته به نیاز خود، یک مدل خاص از رک را تهیه کنید و قطعات را درون آن نصب نمایید.

نصب رک صوتی می تواند توسط افراد متخصص هم صورت گیرد. در صورتی که شما تجربه زیادی در زمینه کار با انواع مختلف رک ندارید، نباید نگران مسئله ای باشید. امروزه تیم های زیادی هستند که می توانند رک مورد نظر شما را در موقعیتی که دوست دارید نصب کنند. فقط، شما باید از بهترین رک ها و بهترین تیم ها استفاده کنید. شرکت تک باند دارای نیروی متخصص در این زمینه است و شما می توانید از واحد پشتیبانی این شرکت کمک بگیرید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!