تجهیزات میزکنفرانس

سالن کنفرانس یکی از مهمترین بخشها در سازمانهای مختلف می باشد. این سالن در انواع مختلفی طراحی می شود و ابعاد آن نیز بر اساس کاربرد ای که دارد متفاوت است. مثلاً سالن کنفرانس دانشگاه ها با محوریت آموزش طراحی می شوند و در بیشتر آنها سیستم های کامپیوتری متعدد دیده می شود. اما سالن کنفرانس ادارات کاربرد کاملاً متفاوت دارد و محوریت آن برگزاری جلسات مهم است. در واقع در سالن کنفرانس ادارات لوازم مثل میکروفون و ویدیو‌پروژکتور بیشتر مورد نیاز می باشد. به هر صورت سالن کنفرانس به هر شکلی که طراحی شود و هر نیازی که به آن وجود داشته باشد، باید میز کنفرانس در طراحی آن مد نظر قرار گیرد. قطعات میز کنفرانس هم بر اساس کاربردی که سالن کنفرانس دارد به تجهیزات مختلفی برای تامین نیاز سازمان احتیاج دارد. اما برخی تجهیزات میزکنفرانس در تمامی انواع طراحی هایی که برای سالن کنفرانس در نظر گرفته می شود مشابه هستند. آشنایی با تجهیزات سالن کنفرانس و میز کنفرانس می‌تواند به شما در راه اندازی اتاق کنفرانس کمک کند. در ادامه تجهیزات مشترک بین میز کنفرانس های مختلف را با هم بررسی می کنیم. امیدوارم مطالبی که در اختیار شما قرار می دهیم مفید و موثر باشند.

تجهیزات میزکنفرانس
تجهیزات میزکنفرانس

میکروفون، مهمترین تجهیزات میزکنفرانس

هر مدل میز کنفرانسی که قصد داشته باشید طراحی آن را انجام دهید بدون شک به میکروفون احتیاج دارد. در واقع میکروفون تنها برای میز کنفرانس بلکه برای تجهیزات سالن جلسه یک وسیله ضروری است. میکروفون قرار است ارتباط بین افراد حاضر در جلسه را برقرار کند و در انتخاب و خرید آن باید دقت زیادی اعمال شود. شما اولین چیزی که در خرید میکروفون باید مد نظر قرار دهید کیفیت آن است. میکروفن هایی که شما خریداری می کنید باید با سیستم صوتی سالن کنفرانس هماهنگی لازم را داشته باشد. این تجهیزات میزکنفرانس باید از حساسیت لازم برای پخش ضعیف ترین صداها هم برخوردار باشد. میکروفن هایی که شما برای میز کنفرانس خریداری خواهید کرد نباید هیچ گونه اختلال و نویز داشته باشد چرا که این موضوع سبب نارضایتی افراد حاضر در سالن کنفرانس را به همراه دارد و موجبات آزار و اذیت آنها را فراهم می کند. میکروفن های میز کنفرانس معمولاً باید تعداد صندلی های سالن کنفرانس تهیه شوند و در برابر هر فردی که قرار است در سالن حضور پیدا کند یک میکروفون باید قرار بگیرد. ضمناً شما باید یک پنل مدیریتی برای میکروفون های حاضر در سالن تهیه کنید. این پنل مدیریتی در اختیار مدیر جلسه قرار می‌گیرد و با استفاده از پنل می تواند به افراد حاضر در جلسه اجازه صحبت دهد. همچنین میکروفن هایی که قرار است در سالن کنفرانس استفاده شوند باید قابلیت روشن و خاموش شدن داشته باشند. طراحی و زیبایی میکروفون ها نیز باید هماهنگی لازم را با دیگر تجهیزات میزکنفرانس و سالن داشته باشد.

تجهیزات میز کنفرانس
تجهیزات میز کنفرانس

پنل رومیزی کنفرانس

در گذشته برای راه اندازی اتاق کنفرانس ، صرفاً داشتن صندلی و میکروفون کافی بوده است. اما در حال حاضر استفاده از امکانات دیگر در میز کنفرانس می تواند جذابیت آن را برای حضار بالاتر ببرد. یکی از جدیدترین تجهیزات میزکنفرانس ، پنل میز کنفرانس یا VSP است. این پنل برای شرکت کنندگان حاضر در سالن کنفرانس امکانات مختلفی ارائه می دهد. آنها با استفاده از این تجهیزات میزکنفرانس می‌توانند به پورت HDMI وصل شوند و در صورت نیاز نمایشگر لپ‌تاپ خودشان را روی مانیتور های بزرگی که در سالن وجود دارد به نمایش بگذارند. همچنین در پنل میز کنفرانس کابل VGA هم وجود دارد که به شرکت کنندگان در جلسات اداری کمک می کند برای ارائه گزارش عملکرد خودشان، لپ تاپ یا دیگر وسایل ارتباطی را به ویدئو پروژکتور وصل کنند و راحت تر بتوانند عملکرد خودشان را گزارش دهند. در این تجهیزات میزکنفرانس کابل USB هم وجود دارد. از دیگر امکاناتی که پنل میز کنفرانس برای افراد حاضر در جلسه فراهم می کند و در اختیار گذاشتن کابل برق جهت شارژ کردن تلفن همراه یا دیگر وسایل برقی آنها است. همانطور که مشاهده کردید این پنل می تواند امکانات زیادی برای جلسات شما به همراه داشته باشد و وجود آن ضروری است.

پنل vsp
تجهیزات میز کنفرانس vsp

 

نمایشگر میز کنفرانس

یکی دیگر از تجهیزات میزکنفرانس ، نمایشگر است.تقریباً در تمامی میز کنفرانس ها استفاده از نمایشگر مخصوص که با نام لیفت مانیتور شناخته می شود ضروری است. لیفت مانیتور کاربردهای زیادی در میز کنفرانس دارد. با استفاده از این ابزار سخنران می تواند گزارشهای خودشان را در قالب اسلاید یا هر چیز دیگری با افراد حاضر در جلسه به اشتراک بگذارد. همچنین مدیر جلسه در صورتی که نیاز به رای گیری باشد می‌تواند نتایج رای گیری را از طریق همین نمایشگرها در اختیار تمام افراد بگذارد. دقت داشته باشید که یک مانیتور از نظر طراحی در انواع مختلفی تولید می شود. می توان گفت این تجهیزات میزکنفرانس ، جایگزین خوبی برای ویدئو پروژکتور ها یا مانیتور های قدیمی که در برابر هر فرد قرار می‌گرفتند است.

تجهیزات میزکنفرانس
تجهیزات میزکنفرانس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!