بهترین بلندگو سالن کنفرانس

بلندگو سالن کنفرانس، محصول مهم و کاربردی به حساب می آید که می تواند در دسته بندی های متنوعی هم به فروش برسد. انواع بلندگو مخصوص سالن کنفرانس، می توانند کیفیت های مختلفی هم داشته باشند. مسلما همه شرکت های سازنده از یک فرمول و مواد اولیه استفاده نخواهند کرد. در نتیجه، اگر شما هم قصد خرید و نصب بلندگو سالن جلسه را دارید باید به دنبال بهترین ها باشید. برای تهیه این محصول شما باید به چند عامل مهم توجه داشته باشید.

اولین و مهم ترین عامل نوع عملکرد است. شما می توانید بلندگو های سالن کنفرانس را در حجم ها و قابلیت های متنوع تهیه کنید. هر شرکت دوست دارد تا محصولش یک سری قابلیت های یونیک یا منحصر به فرد داشته باشد. در نتیجه، استفاده از یک برند مناسب برای فعالیت مورد نظر شما، میتواند بازدهی بالایی هم داشته باشد.

دومین عاملی که در هنگام خرید بلندگو سقفی و ستونی سالن کنفرانس به آن توجه داشته باشید

جانبی و نحوه نصب است. شما به عنوان یک فرد عادی اطلاعات فنی مورد نیاز برای نصب بلندگو سالن جلسه را ندارید. شما باید حتما از قوی ترین و متخصص ترین افراد استفاده کنید تا در این زمینه مشکل خاصی برای شما به وجود نیاید. شما باید بلندگو ها، میکروفون ها و آمپلی فایر را با هم هماهنگ سازید. مثلا، اگر شما فاصله میکروفون و بلندگو را به صورت دقیق حساب نکنید، نویز شدیدی در بلندگو ایجاد می شود.

انواع بلندگو سالن کنفرانس
انواع بلندگو سالن کنفرانس

اجزای سیستم صوتی سالن کنفرانس

یک سیستم صوتی می تواند از اجزا و قسمت های مختلفی هم تشکیل شده باشد. میکروفون رومیزی سالن کنفرانس، بلندگو سقفی و ستونی، آمپلی فایر و … یک سری از مهم ترین اجزای سالم کنفرانس هستند. جالب است بدانید که مهمترین و اصلی ترین قسمت این سیستم، بلندگو سالن کنفرانس است. بلندگو ها انواع مختلفی دارند. شما باید بر اساس ویژگی های اتاق مورد نظر خود یک مدل خاص را تهیه نمایید. بلندگو ها در دو دسته ستونی و سقفی به فروش می رسند. البته در ادمه بیشتر در این مورد با شما صحبت می کنیم.

دسته بندی انواع بلندگو سالن کنفرانس

بلندگو سالن کنفرانس می تواند در دو دسته بندی اصلی یعنی مدل های ستونی و سقفی به فروش برسند. از اسم این محصولات هم پیداست که چه کاری انجام می دهند. مدل های ستونی برای نصب بر روی دیوار و ستون ساخته شده اند. هر کدام از این مدل ها به نحوی خاص فضا را مدیریت کرده و صدا را پخش می کنند. معمولا مدل های ستونی بر روی گوشه ها نصب شده تا بتوانند به صورت مساوی صدا را انتقال دهند. بلندگو سقفی اتاق کنفرانس بصورت توکار در سقف نصب می شود.

حتی، گاهی اوقات یک سری از برند ها می توانند این محصول را به صورت توکار هم طراحی نمایند. مدل های ستونی که رایج ترین مدل هستند، دیگر نیازی به تعریف ندارند. همه ما حداقل یک بار آنها را دیده ایم و یا اینکه از آنها استفاده کرده ایم. شما می توانید بلندگو ستونی را در هر نقطه از اتاق قرار دهید ولی همانطور که گفته شد، شما باید هماهنگی صد در صدی را میان اجزای سالن کنفرانس برقرار نمایید.

بلندگو سقفی و ستونی سالن کنفرانس
نصب بلندگو سالن جلسه

تفاوت بلندگو سقفی و ستونی سالن کنفرانس

همانطور که در قسمت های قبل تر هم گفته شد ما می توانیم بلندگو سالن کنفرانس را در دو دسته بندی و مدل اصلی یعنی مدل های سقفی و ستونی تهیه کنیم. ولی بلندگو های سقفی می تواند یک سری مزایای خاص در مقایسه با مدل های ستونی این محصول داشته باشد. بلندگو های سقفی فضای زیادی را اشغال نمی کنند! این مدل از بلندگو برای فضا های کوچک به شدت مناسب می باشد. در صورتی که شما با کمبود فضا مواجه هستید، حتما از این محصول استفاده کنید. چرا که شما می توانید آن را درون دیوار هم قرار دهید. تداخل آکوستیک یکی از مشکلاتی است که اتاق های کنفرانس با آن مواجه می شوند. استفاده از بلندگوی سقفی باعث می شود تا این مشکل هم به طور کامل از بین برود. هنگامی که شما با استفاده از بلندگو سقفی این مشکل را از بین ببرید، کیفیت صدای محیط چندین برابر خواهد شد.

مدیریت کابل کشی و زیبا کردن فضای کار هم دیگر مزیت استفاده از بلندگو سالن کنفرانس سقفی است. ولی بلندگو های ستونی می توانند قدرت صدای بیشتری داشته باشند. مدل های سقفی به علت دارا بودن اندازه کوچک می توانند کمی برای اتاق های بزرگ نامناسب باشند. در نتیجه، استفاده از بلندگو های ستونی در اتاق های بزرگ باعث می شود تا برای شما مشکل خاصی به وجود نیاید. در کل شما باید شرایط اتاق را بسنجید و حتما با یک فرد متخصص مشورت کنید تا پس از خرید مشکل خاصی برای شما به وجود نیاید.

چرا انتخاب یک بلندگو سالن کنفرانس مناسب اهمیت دارد؟

اسپیکر سالن کنفرانس میتواند کیفیت های مختلفی داشته باشد. سالن کنفرانس محل برگزاری جلسات مهم میان هیئت مدیره یا مهمانان خاص است. در نتیجه، معمولا افراد مهمی درون سالن های کنفرانس فعالیت می کنند. کیفیت و نحوه عملکرد دستگاه های مختلف می تواند بر روی ذهن این افراد تاثیرات زیادی داشته باشد. برای یک سالن کنفرانس از نظر تجهیزات صوتی شما نباید از محصولات معمولی استفاده کنید! شما فقط باید به دنبال بهترین مدل ها باشید.

نصب بلندگو سالن جلسه هم اصلا کار راحتی نیست. مدل های سقفی که گاهی اوقات به صورت توکار به فروش می رسند، می توانند یک سری دسته بندی ها و قدرت بندی های خاص داشته باشند. جدا از بلندگو ها، گاهی اوقات شما مجبور هستید تا برای یک سری از تجهیزات صوتی یک آمپلی فایر جدا هم تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!