قبل از آشنایی با سیستم کنفرانس باید بدانیم که این سیستم در کجا و به چه علت استفاده می‌شود؟ سازمان‌ها برای به نتیجه رسیدن اهداف خود، نیازمند برگزاری جلسات مختلف هستند. این جلسات با در نظر گرفتن تعداد شرکت کنندگان و پرسونای مخاطبان در مکان‌های متفاوتی برگزار می‌شود. اگر تعداد افراد کم باشد، محل برگزاری جلسه را اتاق جلسات و اگر تعداد افراد بیش از ده نفر باشد به محل برگزاری جلسه، اتاق کنفرانس می‌گویند. وقتی تعداد شرکت کنندگان بیشتر می‌شود، برای بازدهی بهتر به تجهیزات جانبی کنفرانس نیاز پیدا می‌کنیم. این تجهیزات انواع متعددی دارند و بسته به نوع کنفرانس استفاده می‌شوند. در ادامه انواع سیستم سالن کنفرانس را شرح خواهیم داد.

سیستم کنفرانس چیست؟

سیستم کنفرانس با تجهیزات مختلف جهت برگزاری منظم و دقیق همایش‌ها و جلسات استفاده می‌شود. از کاربردهای مهم سیستم سالن کنفرانس می‌توان به تقویت و وضوح صدا برای مخاطبان، مدیریت برگزاری جلسه‌‌ها، مستندسازی جلسات، رأی‌گیری دیجیتال از اعضا، ترجمه همزمان و… اشاره کرد. 

این سیستم انواع مختلفی دارد که هر کدام بسته به نوع جلسات به کار برده می‌شوند. سیستم صوتی کنفرانس ، سیستم تصویربرداری، ویدئو کنفرانس و سیستم تصویری کنفرانس نمونه‌های اصلی تجهیزات جانبی کنفرانس هستند که در این مطلب به آن‌ها پرداخته‌ایم.

سیستم صوتی کنفرانس

سیستم صوتی کنفرانس را می‌توان به عنوان مهم‌ترین سیستم سالن کنفرانس معرفی کرد که دارای اجزاء مختلفی است. بدیهی‌ترین قابلیت سیستم صوتی کنفرانس این است که صدای شرکت کنندگان را تقویت کرده و کاملا رسا و واضح پخش می‌کند. نصب تجهیزات صوتی سالن کنفرانس توسط متخصصان این کار صورت می‌گیرد که اغلب آن‌ها تمامی خدمات سیستم کنفرانس را ارائه می‌دهند.

میکروفون کنفرانس

میکروفون کنفرانس اصلی‌ترین بخش سیستم صوتی کنفرانس است که با دریافت صدا، آن را تبدیل به داده‌های دیجیتالی می‌کند و به بلندگوها تحویل می‌دهد تا در سالن پخش شود. قابلیت سیستم‌های صوتی متفاوت است و نوع برند به همراه راه‌های اجرایی دستگاه بر نحوه عملکرد آن‌ها اثرگذار خواهد بود. در سالن کنفرانس با نصب میکروفون رومیزی ، هر فرد حاضر این امکان را دارد که به هنگام صحبت در جایگاه خود بنشیند. امروزه بیشتر میکروفون‌های سالن کنفرانس این قابلیت را دارند که افراد را بر اساس تقدم در سخنرانی دسته‌بندی نمایند. همچنین دکمه تذکر و بستن صدای میکروفون یک فرد از دیگر قابلیت‌های این میکروفون‌های کنفرانس است.

بلندگو، آمپلی‌فایر و میکسر کنفرانس

بلندگوی سالن کنفرانس صدای سخنران را در سالن پخش می‌کند. کیفیت بلندگو تأثیر بسزایی بر کیفیت پخش صدا در سالن دارد.

آمپلی‌فایر در سیستم سالن کنفرانس صدا را تقویت کرده و میکسر به سیگنال‌های صوتی نظم می‌دهد و آن‌ها را با هم ترکیب می‌کند.

ضبط صدای شرکت کنندگان نیز از قابلیت‌های سیستم کنفرانس صوتی است. این امر در مواقعی اتفاق می‌افتد که لازم باشد سخنی از شرکت کننده ضبط شود تا در ادامه کنفرانس دوباره پخش گردد.

سیستم تصویری کنفرانس

در سیستم تصویری سالن کنفرانس برای پخش تصاویر از ویدئو پروژکتور استفاده می‌شود. به عنوان مثال به وسیله گوشی یا لپ‌تاپ، تصویر سخنران به صفحه نمایش منتقل شده تا حضار بتوانند به وضوح فرد سخنران را ببینند. اندازه صفحات نمایش به وسعت سالن کنفرانس و تعداد افراد حاضر در سالن بستگی دارد. در عین حال استفاده از این نمایشگرهای بزرگ توأم با مانیتورهای کوچک رومیزی برای هر فرد حاضر، امکان‌پذیر است.

سیستم تصویربرداری کنفرانس

تصویربرداری در سالن‌های کنفرانس به دو روش دستی و اتوماتیک است. در تصویربرداری دستی دوربین توسط اپراتور کنترل می‌شود. اما برای تصویربرداری اتوماتیک دوربین‌های مخصوصی وجود دارد که نیازمند اپراتور نیستند. ردیابی خودکار یکی از قابلیت‌های بسیار کاربردی تصویربرداری اتوماتیک کنفرانس است. هنگامی که میکروفون شرکت کننده‌ای فعال می‌شود، تصویر او به صورت اتوماتیک توسط دوربین، روی نمایشگرهای سالن پخش می‌شود. همچنین در این روش امکان ضبط و ذخیره تصاویر نیز وجود دارد.

سیستم ویدئو کنفرانس

امروزه انسان‌ها تمایلات خود را با تکنولوژی‌های روز همگام کرده‌اند. تمایل به ارتباطی قوی باعث شده تا سیستم ویدئو کنفرانس با استقبال زیادی روبه‌رو شود. در جلساتی که افراد در شهرها یا کشورهای مختلف حضور دارند، ویدئو کنفرانس یک راهکار بسیار مناسب است. سیستم ویدئو کنفرانس متشکل از تجهیزات لازم برای برقراری ارتباط تصویری افراد یک جلسه از طریق اینترنت و به صورت زنده است. آموزش‌های مجازی، جلسات کاری شرکت‌ها، جلسات آنلاین سازمانی و جلسات آنلاین دو شرکت در کشورهای مختلف، نمونه‌هایی از موارد استفاده ویدئو کنفرانس هستند.

کنترل مرکزی سیستم سالن کنفرانس

بدون شک سیستم سالن کنفرانس که از تجهیزات بسیار متنوع تشکیل شده، نیازمند کنترل و برقراری نظم و انضباط از یک مرکز واحد است. کنترل مرکزی سیستم سالن کنفرانس در اختیار ریاست کنفرانس قرار می‌گیرد که توسط کنترل‌گرها و بدون دخالت اپراتور، تمام قسمت‌های سیستم کنفرانس مانند سیستم‌های صوتی و تصویری را کنترل می‌کند. سیستم کنترل مرکزی همه قسمت‌های سالن را تحت پوشش قرار می‌دهد تا جلسه را مرتب و بدون نقص هدایت کند.

سفارش پروژه سیستم کنفرانس

برای نصب سیستم کنفرانس باید از متخصصان این حیطه کمک بگیرید. کار کردن با این سیستم‌ها نیازمند اطلاعات کافی درباره هر کدام از وسایل و تجهیزات است. همچنین اگر گاهی به دلایل مختلف سیستم دچار مشکل شود، لازم است تا افرادی آشنا با عملکردهای سیستم، برای تعمیر سیستم کنفرانس اقدام کنند. شرکت تک باند یکی از کهن‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه فروش، نصب و تعمیر سیستم کنفرانس است. تیم حرفه‌ای تک باند تاکنون در کنفرانس‌های گوناگون همراه برگزارکنندگان بوده و پروژه‌های بزرگ و کوچک فراوانی را در ایران و کشورهای همسایه اجرا کرده است. ما در شرکت تک باند به دنبال ارائه بهترین خدمات سیستم سالن کنفرانس به شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!